COVID-19: Контейнерні перевезення найбільш залежні від експорту з Китаю

З початку року весь світ стежить за розвитком подій навколо спалаху коронавірусу в Китаї. ЗМІ активно розвивають галас і паніку, а хтось панічно скуповує маски і продукти з прилавків магазинів, готуючись до «корона-кризи». В інтерв’ю інформаційному агентству «АПК-Інформ» асоційований партнер компанії Global Ocean Link Павло Мірзак розповів про ситуацію, що склалася з контейнерними перевезеннями на тлі спалаху коронавирусной інфекції COVID-19.

Спалах коронавірусу сильно вплинув на контейнерні перевезення як на одну з найбільш залежних галузей транспорту від китайського експорту. Промислові підприємства простоюють і не виготовляють продукцію, яку необхідно відвантажувати в контейнерах. Через відсутність вантажу скасовуються судозаходи в найбільші порти. Це відразу ж відбивається на цінах фрахту. Формула проста: менше судів – менше місця – менше “порожняка” = вище ставки. Ставки фрахту виросли моментально як на імпорт, так і на експорт. Морські перевізники втрачають гроші і намагаються компенсувати втрати введенням додаткових надбавок на фрахт. Це негативно позначається не тільки на сировинних ринках, а й на ситуації на ринках готової продукції. Довгострокові контракти під загрозою зривів і прострочення. Контейнерні лінії масово переглядають довгострокові контракти. Також, на жаль, спалах коронавірусу збіг із переходом усіх морських перевізників на легке паливо з березня, і це ще, і паливна надбавка до ставки фрахту. Ситуація однакова, практично скрізь. Ставки зросли не тільки в портах Чорного моря та Середземного, але і в портах Північної Європи.

Важко дати однозначну оцінку даної ситуації, так як ми не медики і не вірусологи, але як логісти та як учасники міжнародної торгівлі бачимо тільки негативні наслідки. Ринки завмирають, припиняються навіть регулярні трейди. Це все поки веде тільки до втрат. Повною мірою наслідки оцінити поки неможливо.

Фрахти, що виросли, а також надбавки до них роблять аграрну продукцію з Причорноморського регіону менш привабливою, а місцями – зовсім неконкурентною. І це стосується не тільки азіатських напрямів, але і Близького Сходу, і Індії, так як ці регіони також обслуговуються Далекосхідним контейнерними сервісами. У березні надбавки до фрахту у різних контейнерних перевізників склали від 50 до 250 $ / TEU. При даних ставках такі товари, як зернові, борошно, шрот, висівки в контейнерах просто не вважаються у порівнянні з відправкою балком.

Ситуація може виправитися тільки після того, як китайські виробники почнуть ритмічні відвантаження на експорт у контейнерах. Тоді додадуться судна, а пропозиція по фрахту нормалізується. Це може статися тільки після закінчення 25-40 днів після того, як почнуться стабільні відвантаження з Китаю, і перші судна будуть готові прийняти більше експортних вантажів із наших регіонів. Однак не варто забувати про те, що зараз вже є дефіцит місць і контейнери з вантажем залишаються як у портах вантаження, так і в портах трансшипменту. Сніжний ком продовжує рости …

Джерело

Останні новини

Національний морський рейтинг-2019: Global Ocean Link – «Експедитор року» в Україні
Національний морський рейтинг-2019: Global Ocean Link – «Експедитор року» в Україні

Друзі, ми дуже раді поділитися з Вами новиною про те, що наша компанія...

30 Mar 2020
Робота компанії Global Ocean Link в умовах карантину через COVID-19
Робота компанії Global Ocean Link в умовах карантину через COVID-19

Шановні клієнти та партнери! Незважаючи на продовження карантину, компанія Global Ocean Link продовжує...

26 Mar 2020
Бізнес закликає «Укрзалізницю» відкласти введення в дію нового договору на вантажоперевезення
Бізнес закликає «Укрзалізницю» відкласти введення в дію нового договору на вантажоперевезення

«Укрзалізниця» планує з 1 квітня 2020 року ввести в дію новий договір про...

22 Mar 2020
Відправити запит








Відправляючи форму ви погоджуєтеся з політикою конфіденційності