Ставки на довгострокові контейнерні перевезення досягли свого піку
Сьогоднішні діючі довгострокові угоди на контейнерні перевезення на 112% вище, ніж вони були в цей же час у минулому році, й на 280% більше, ніж у липні 2019 року. Про це звітує норвезька платформа Xeneta, що займається порівняльним аналізом даних про ставки на морські перевезення.
У компанії зазначають, що незважаючи на чергове різке підвищення ставок довгострокових контрактних морських фрахтів по ключових світових торгових коридорах, щомісячне зростання сповільнюється, а спотові ставки продовжують знижуватися, що говорить про те, що ціни, можливо, досягли піку.
«Є явні ознаки того, що настрої змінилися. Липневе зростання є найповільнішим із січня, при цьому підвищувальний тиск на довгострокові угоди слабшає, оскільки спотові ставки падають по основних операціях. Крім того, обсяги перевезень по багатьох коридорах знижуються, наприклад, за перші п’ять місяців 2022 року європейський імпорт у контейнерах скоротився на 3%, а експорт — на 6%. Ціни на нові угоди, швидше за все, збережуться, ніж раптово знову підскочать, як ми звикли бачити останнім часом», — доповідає CEO Xeneta Патрік Берглунд.