Вартість контейнерних перевезень падає в міру зниження споживчих витрат
Глобальна морська торгівля впала до рівня, близького до пандемічного піку, оскільки висока інфляція і відновлення торгів позначилися на закупівлях товарів. Ціни на доставку світовими торговими шляхами впали на 85% нижче свого піку, оскільки криза вартості життя вдарила по споживчих витратах, а пов’язані з пандемією перебої в ланцюжках постачань ослабли. Про це пише видання Financial Times.
За даними спеціалістів Xeneta, провідної платформи для бенчмаркінгу ставок морських фрахтів і аналізу ринку, цього місяця доставка стандартного 40-футового контейнера зі східного Китаю на західне узбережжя США за короткий час коштувала $1444 порівняно з піком у $9682 у березні 2022 року. Поширені затримки та черги, які вразили порти в розпал пандемії, також припинилися.
Аналітичний центр Кільського інституту (Німеччина) повідомив, що, незважаючи на щомісячний приріст на 2,1% в січні 2023 року, кількість відвантажених товарів знизилася на 5% у порівнянні з рівнем січня 2022 року.
“Причиною падіння є зниження попиту на товари, 90% з яких доставляються роздрібним торговцям морським шляхом. Попит різко впав на тлі зростання інфляції, що викликало серйозну кризу вартості життя в ряді економік і змусило центральні банки спробувати обмежити витрати більш високими процентними ставками”, – йдеться у докладі.
У США витрати на товари зараз знизилися на 5,4% у реальному вираженні порівняно з максимумом у березні 2021 року. У Великобританії обсяги продажів повернулися до рівня, що існував до пандемії, після того як у квітні 2021 року вони зросли на 10%.
Оскільки багато клієнтів укладають довгострокові контракти, судноплавні групи, швидше за все, збережуть переваги більш високих ставок принаймні в поточному кварталі, перш ніж нові угоди відобразять зниження цін.
Прагнучи знизити ставки фрахту, групи також скорочують кількість рейсів. За даними постачальника даних eeSea, у 2022 році перевізники скасували або пропустили 1639 відправлень між Східною Азією та Європою чи Північною Америкою, що на 40% більше, ніж у попередньому році. Незважаючи на це, скорочення обсягів відвантаження ставить компанії перед насувається проблемою надлишкових потужностей.
Оскільки попит на контейнерні майданчики різко зріс під час пандемії, багато перевізників вклали гроші в нові судна. За словами Джонатана Роуча, аналітика судноплавного брокера Braemar, минулого місяця загальна вантажопідйомність замовлених суден була еквівалентна 30% активного світового флоту. Це порівняно з 13% у січні 2019 року.