Більше 36% світового контейнерного флоту заблоковано в портах у різних частинах світу
Згідно з індексом завантаженості світових контейнерних портів, що складається компанією Clarkson, завантаженість портів зростає на багатьох континентах. Так, на початок липня 2022 року близько 36,2% світового контейнерного флоту застрягло в різних портах, тоді як в допандемійні роки (з 2016 по 2019) цей показник становив приблизно 31,5%.
Термінали в ключових китайських портах, таких як Нінбо, Шеньчжень і Гонконг, знаходяться під тиском через перевантаженість верфей і причалів через триваючі заходи по боротьбі з COVID-19 і сезону тайфунів. Повідомляється, що в інших ключових азіатських портах щільність завантаженості верфей досягає 80% в Сінгапурі і ще вище – 85% – в головному порту Південної Кореї, Пусані.
У Європі серія страйків, зростання числа нових випадків захворювання COVID-19 і скупчення суден, що прибувають з Азії, призвели до заторів у багатьох портах, включаючи Антверпен, Гамбург, Гавр і Роттердам.
У Латинській Америці триваючі загальнонаціональні протести ускладнили роботу портів в Еквадорі, в той час як кібератака, яка вивела з ладу митні системи Коста-Ріки два місяці тому, все ще викликає проблеми, а Мексика є одним з найбільш постраждалих від перевантаженості портів. Повідомляється, що в ряді портів щільність заторів становить 90%, що призводить до серйозних затримок.
Час очікування на підходу до причалу у порту Нью-Йорк/Нью-Джерсі триває понад 19 днів, а біля порту Саванна черги наближаються до рекордних для цього регіону рівнів — 7-10 днів. Ще гірша ситуація на західному узбережжі, де судна змушені чекати від тижня до 27 днів, поки з’явиться місце на Оклендському міжнародному контейнерному терміналі.