Фрахтові ставки на контейнеровози продовжують встановлювати нові рекорди
Ставки фрахту на контейнеровози місткістю від 2800 до 5000 TEU досягли нових рекордних показників. Так, наприклад, за даними аналітичної платформи FreightWaves, на початку нинішнього місяця контейнеровоз «S Santiago» (місткість – 5000 TEU) був зафрахтований на 45-90 днів за ставкою 135 тис. доларів на день, а інший контейнеровоз – судно «CO OSAKA» (місткість – 4500 TEU) був зафрахтований на два місяці за ставкою 125 тис. доларів на день.
«Фрахтування контейнеровозів до 5 тис. TEU на короткий термін стало буденністю. Чим коротший термін фрахтування, тим більше судновласник отримає вигоди. Якщо у вас є відповідне судно в потрібному місці, в короткостроковій перспективі ви можете отримати астрономічні ставки», – коментує ситуацію CEO MPC Container Ships Константін Баак.
«Зовсім недавно ми віддали у фрахт контейнеровоз місткістю 2,8 тис. TEU за ставкою понад 100 тис. доларів в день терміном 65-80 днів. Ми придбали це судно в 2008 році за 8 млн доларів. Тільки за цим короткостроковим договором фрахтування ми отримаємо 8 млн доларів. Це дає нам уявлення про те, наскільки цікавий ринок в даний момент, якщо ви «зловите» правильну угоду. Цього року ми відфрахтували близько 30 суден, і попереду продовження договорів фрахтування ще по 26 суднах. Тому ми добре знаємо, в якому стані знаходиться ринок. Ми бачимо, що він дійсно різко виріс тільки за останні п’ять тижнів, і знижуватися поки не збирається. Вільних суден практично немає. І, що дуже важливо, коли контейнеровози фрахтують на кілька років, вони йдуть з ринку до закінчення їх терміну фрахтування. Отже, ринок ще більше скоротиться», – додав Баак.