Вартість контейнерних перевезень падає в міру зниження споживчих витрат

Глобальна морська торгівля впала до рівня, близького до пандемічного піку, оскільки висока інфляція і відновлення торгів позначилися на закупівлях товарів. Ціни на доставку світовими торговими шляхами впали на 85% нижче свого піку, оскільки криза вартості життя вдарила по споживчих витратах, а пов’язані з пандемією перебої в ланцюжках постачань ослабли. Про це пише видання Financial Times.

За даними спеціалістів Xeneta, провідної платформи для бенчмаркінгу ставок морських фрахтів і аналізу ринку, цього місяця доставка стандартного 40-футового контейнера зі східного Китаю на західне узбережжя США за короткий час коштувала $1444 порівняно з піком у $9682 у березні 2022 року. Поширені затримки та черги, які вразили порти в розпал пандемії, також припинилися.

Аналітичний центр Кільського інституту (Німеччина) повідомив, що, незважаючи на щомісячний приріст на 2,1% в січні 2023 року, кількість відвантажених товарів знизилася на 5% у порівнянні з рівнем січня 2022 року.

“Причиною падіння є зниження попиту на товари, 90% з яких доставляються роздрібним торговцям морським шляхом. Попит різко впав на тлі зростання інфляції, що викликало серйозну кризу вартості життя в ряді економік і змусило центральні банки спробувати обмежити витрати більш високими процентними ставками”, – йдеться у докладі.

У США витрати на товари зараз знизилися на 5,4% у реальному вираженні порівняно з максимумом у березні 2021 року. У Великобританії обсяги продажів повернулися до рівня, що існував до пандемії, після того як у квітні 2021 року вони зросли на 10%.

Оскільки багато клієнтів укладають довгострокові контракти, судноплавні групи, швидше за все, збережуть переваги більш високих ставок принаймні в поточному кварталі, перш ніж нові угоди відобразять зниження цін.

Прагнучи знизити ставки фрахту, групи також скорочують кількість рейсів. За даними постачальника даних eeSea, у 2022 році перевізники скасували або пропустили 1639 відправлень між Східною Азією та Європою чи Північною Америкою, що на 40% більше, ніж у попередньому році. Незважаючи на це, скорочення обсягів відвантаження ставить компанії перед насувається проблемою надлишкових потужностей.

Оскільки попит на контейнерні майданчики різко зріс під час пандемії, багато перевізників вклали гроші в нові судна. За словами Джонатана Роуча, аналітика судноплавного брокера Braemar, минулого місяця загальна вантажопідйомність замовлених суден була еквівалентна 30% активного світового флоту. Це порівняно з 13% у січні 2019 року.

Джерело

Останні новини

Контейнерні перевезення 2023: Підсумки та перспективи
Контейнерні перевезення 2023: Підсумки та перспективи

Глобальний контейнерний ринок стикається з безліччю труднощів протягом останніх років. На жаль, 2023...

18 Jan 2024
Минулоріч порти Одещини обробили більше 50 млн тонн вантажів
Минулоріч порти Одещини обробили більше 50 млн тонн вантажів

За підсумками 2023 року порти Одеської області перевантажили понад 50 млн тонн вантажів,...

10 Jan 2024
З початку дії Українського морського коридору експорт продукції з портів сягнув 15 млн тонн
З початку дії Українського морського коридору експорт продукції з портів сягнув 15 млн тонн

За підсумками роботи Українського морського коридору, експорт склав майже 15 млн тонн продукції....

8 Jan 2024
Відправити запит








Відправляючи форму Ви погоджуєтеся з політикою конфіденційності