Обсяги морських перевезень в контейнерному сегменті скоротяться на 2,5%
За даними консалтингової компанії Xeneta, після більш ніж двох років зростання тарифів і перенапруги потужностей, ринок морських перевезень очікує надзвичайно складний 2023 рік. Поглиблений аналіз останніх ставок вантажоперевезень в режимі реального часу в поєднанні з прогнозами тенденцій експертів передбачає, що обсяги морських перевезень можуть скоротитися на 2,5%, а слабкий попит призведе до збільшення простою суден.
Генеральний директор Xeneta Патрік Берглунд каже, що важкі часи очікують зацікавлені сторони по всьому ланцюжку створення вартості морських і авіаперевезень.
«Криза вартості життя підриває купівельну спроможність споживачів, не залишаючи апетиту до імпортних товарів у контейнерах. Без будь-яких ознак глобальної панацеї для вирішення цієї проблеми ми очікуємо, що обсяги морських перевезень скоротяться. Разом зі зниженням обсягів у нас є флот, що росте, з номінальною притокою місткості 1,65 млн TEU. Попри все ми очікуємо збільшення пропускної спроможності на 5,9%», – зазначає Берглунд.
Результатом цього, як пояснює Берглунд, є надлишок виробничих потужностей, що призводить до збільшення простою активів. З поточної позиції «майже нічого» Xeneta прогнозує простоювання до 1 млн TEU.