Портові оператори ЄС заявили про недопущення збільшення розмірів контейнеровозів
Більшість портових терміналів Європейського Союзу висловили спільну позицію щодо обмеження розмірів контейнеровозів їх поточними максимальними параметрами.
Коментуючи цю заяву, глава адміністрації порту Гамбург і Європейської портової асоціації Feport Гюнтер Бонц зазначив: “Більші судна вимагають великих додаткових інвестицій у портову інфраструктуру. Як правило, ці витрати лягають на плечі платників податків. У даний час мегаконтейнеровози мають довжину близько 400 метрів, ширину більше 60 метрів і осадку до 16,5 метра. Вони можуть перевозити до 23 тис. стандартних контейнерів (TEU), а вже розробляються проекти ще більших суден довжиною 460 метрів і шириною 68 метрів, місткість яких складе до 30 тис. TEU”.
Відзначається, що в ЄС можуть врегулювати це питання шляхом застосування антимонопольного регулювання. Основні глобальні судноплавні компанії об’єднані в три альянси, і це дозволяє їм координувати графіки та більш ефективно використовувати флот. Однак альянси підлягають узгодженню з антимонопольними відомствами США, Європи та Китаю. Діючий дозвіл на об’єднання ліній в альянси в ЄС закінчується в березні наступного року. Оператори близько 400 портових терміналів ЄС виробили узгоджену позицію, яка полягає в тому, що умовою продовження цього дозволу повинно стати обмеження максимального розміру контейнеровозів, що заходитимуть у європейські порти.
При цьому Гюнтер Бонц заявив, що в Європейській портовій асоціації категорично не згодні з цими вимогами. Він зазначив, що в разі введення обмежень ринок буде переорієнтуватися на інші маршрути та порти.