Світовий флот контейнеровозів за 2022 рік зріс на 1 млн TEU
У 2022 році світовий контейнерний флот поповнився 191 судном, а його сукупна місткість збільшилася на 4% або на 1 млн TEU. Про це свідчать дані консалтингового агентства Alphaliner.
При цьому в структурі світового флоту помітно збільшилася частка власного тоннажу операторів. Чисельність зафрахтованого тоннажу скоротилася на 198 суден, частка його в сукупному флоті за кількістю суден – з 50% до 45%. Це обумовлено активними інвестиціями операторів у власний флот в період коронакризового буму ринку, в тому числі закупівлю суден на вторинному ринку.
Лише в трьох відносно невеликих сегментах флоту, на які в цілому припадає менше 14% сукупної місткості, частка зафрахтованого тоннажу продовжила зростати. Більш того, темпи цього приросту перевищили приріст сукупної місткості і чисельність суден за відповідним сегментом. Так, найбільш швидкозростаючим сегментом ринку за минулий рік став сегмент суден класу місткості від 15 до 18 тис. TEU. Його чисельність збільшилася за 2022 рік на 19 суден або 33%, з них 14 припало на судна, що не належать операторам. Аналогічним чином, найбільша частина приросту припала на не належать операторам судна в сегментах місткості від 10 до 12,5 тис. TEU і найменших фідерах місткістю від 100 до 500 TEU.
Незважаючи на різке зростання попиту на тоннаж, що зумовило прискорене зростання пропозиції тоннажу, чотири сегменти флоту не виросли за минулий рік — залишилася на рівні роком раніше і місткість, і чисельність суден середньої місткості від 4 до 10 тис.TEU і фідерів від 500 до 1000 TEU.